Od 15. května 2023 můžeme zase pomoci opravit Barrandovský most
Úspěch loňské 1. etapy opravy Barrandovského mostu (BM) si ještě dobře pamatujeme. Doprava v Praze byla těžší, ale nezkolabovala. Úspěch spočíval jednak v perfektním plánování založeném na počítačových simulacích dopravy, jednak v disciplinovanosti řidičů. Vždyť díky chápavému postoji řidičům klesl provoz na mostě o 10 % už deset dní před začátkem oprav, dokonce ještě před uzavírkami!
Letos se uzavře nájezd na most z D5-ky přes Barrandovskou spojku, řidiči se středních Čech budou naváděni časováním semaforů a navigacemi na hlavní objízdnou trasu, která povede po D0 a přes Radotínský most. Plně se otevře exit Písnice. Pro řidiče z Barrandova zůstane možnost otočit se na Lihovaru. Hodně pomůže nový BUS-pruh na Strakonické. Aglomerační okruh (silnice 101) na svou modernizaci teprve netrpělivě čeká, takže tento silniční okruh kolem Prahy pomůže jen omezeně. Loni si dokonce havarijní stav Aglomeračního okruhu v Břežanském údolí pod Závistí vynutil neplánovanou opravu a zkomplikoval objízdné trasy při 1. etapě opravy BM.
Plánované opravy silnic a uzavírky v širokém okolí jsou pečlivě koordinovány. Opravena už bude dilatační spára na Radotínském mostě, plyn v Plzeňské, sjezd z Městského okruhu na Andělu …
Počítačové simulace a moderní “zelené vlna”, tedy telematické řízení TASS (dopravně závislý výběr signálních programů) nejsou všespásné. Při mimořádnostech v Lochkovském nebo Cholupickém tunelu se zácpám nevyhneme.
Zásadní vliv na úspěch opravy budou mít zase řidiči, proto vyslyšme výzvu TSK:
nejezděte pokud nemusíte
pokud musíte, nejezděte prosím autem a volte jiný druh dopravy
pokud se bez auta neobejdete, zkuste se vyhnout BM a okolí
pokud se BM vyhnout nemůžete, jezděte mimo dopravní špičku
pokud již stojíte v koloně, zachovejte klid
jezděte ohleduplně a předvídatelně
využívejte navigační aplikace - Waze, GM …
vyhledávejte online předcestovní dopravní informace
Řidiči a obyvatelé Prahy se můžou těšit nejen na opravený most, ale také na optimalizaci provozu na něm. Už jste si asi všimli odděleného rychlého středového pruhu v každém směru. V jednání je také rampa přes sjezd na Modřanskou ulici (detaily zde), kterou navrhli členové KDU-ČSL v letech 2019-2020. Ve špičce teď dochází na průpletu řidičů ze Strakonické a z Barrandova k situacím jak z němé grotesky Charlie Chaplina. Auta se musí skoro úplně zastavit, aby se zařadila z pruhu do pruhu, čímž zastaví proud aut jak z Barrandova, tak ze Strakonické. Nová rampa tento průplet vyřeší a zmizí většina dnes obtěžujících kolon z Barrandova, Strakonické a hodně se uleví Radlické v Jinonicích.