Na komunikaci mezi radnicí a občany je nejdůležitější její obousměrnost. Správa věcí veřejných je nejen záležitostí profesionálních byrokracií a politiků, ale také samotných občanů. Kde obec vzájemně komunikuje s občany, případně s občanskými organizacemi, tam je větší míra sociální soudržnosti a daří se lépe společnosti a lidem, kteří v ní žijí. Umožňuje intenzivnější participaci občanů na veřejném životě v místě bydliště. Posiluje pocit sounáležitosti a vědomí odpovědnosti za sebe i za své okolí, a tak přispívá k rozvoji demokracie.
Jeden aktuální příklad za všechny: když radnice řeší, koho navrhne na čestné občanství, zeptá se v první řadě občanů. Teprve na tomto základě můžeme řešit konkrétní formy komunikace. Patří sem především obecní web a časopis, kde se mohou nejlépe prezentovat občanské aktivity. Co se týká internetových stránek, mají například v rámci výzvy „napište starostovi“ zobrazovat došlé dotazy a připomínky včetně odpovědí představitelů radnice, které by jistě zajímaly i ostatní spoluobčany.
Patří sem i komunikace prostřednictvím sociálních sítí, kde MČ Praha 5 poněkud pokulhává. Nenahraditelnou formou komunikace jsou pravidelná setkávání občanů a zástupců spolků s vedením radnice, při kterých se zhodnocuje vzájemná činnost během roku, domlouvají se vzájemné potřeby a plány nebo shromažďují konkrétní podněty. Nakonec vždy platí jedno, pokud se vše odehrává pouze formálně, názory občanů padají pod stůl a úřad si vše dělá stejně po svém, nezabere žádný komunikační prostředek, byť by byl supermodernější.
Mgr. Jakub Suchel, zastupitel a člen klubu KDU a nezávislí