Ombudsmanka je připravena vyslyšet každého, kdo se domnívá, že vůči němu ÚMČ Praha 5 nebo jiné orgány veřejné správy nepostupují v souladu s jeho očekáváním. Nejedná se tedy o funkci nahrazující informační kancelář, ani nenabízí přímo bezplatné právní poradenství. Smyslem činnosti ombudsmanky je zejména nezávisle posoudit postup úředníků při řešení žádostí občanů a případně zjednat nápravu nebo zlepšit vzájemnou komunikaci mezi subjekty. V neposlední řadě přijímá Vaše podněty k dalšímu rozvoji městské části. V rámci řešení těchto otázek komunikuje ombudsmanka s odpovědnými referenty jednotlivých odborů, ale také i s volenými zástupci poradních orgánů, Zastupitelstva nebo Rady MČ.
Z aktuálně řešených záležitostí napříč všemi odbory vyplývá, že nejčastěji se jedná právě o vzájemné nedorozumění či nedostatečné pochopení úkonů městské části ze strany občanů. Nejdůležitější činností ombudsmanky je tedy vysvětlení situace a případné doporučení dalšího postupu. Samotná funkce ombudsmanky totiž nezakládá oprávnění zasahovat do probíhajících řízení, stejně tak rozhodnutí jednotlivých úředníků nemůže přímo měnit. I přesto je ombudsmanka přesvědčena, že její práce rozhodně smysl má: ,,Na Praze 5 žiji dlouhodobě a jsem ráda, že se na mě občané obracejí. Jako zvolená zastupitelka se domnívám, že můžeme aktivně zapojit obyvatele Prahy 5 do řešení problémů tak, abychom mohli společně přispět k lepšímu životu v naší městské části.“