Začátkem roku se chystají veřejné prezentace návrhů železničního mostu (viz např. obrázek návrhu týmu arch. Petra Teje). Dobrou přípravou byla přednáška
Pavel Štorch 5.1. V následné diskuzi jsme se dozvěděli např.:
![👉](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t51/1/16/1f449.png)
most je opravitelný, to bere jako fakt SŽ i jimi jmenovaná komise
![👉](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t51/1/16/1f449.png)
zadání soutěže bylo formulováno tak, že vybízelo k rekonstrukci mostu, ale technické požadavky byly natolik svazující, že šance projektů na opravu mostu na postup byly malé a skutečně … žádný do finále nepostoupil
![👉](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t51/1/16/1f449.png)
technické zadání soutěže bylo na hraně profesní etiky. Zvýšení mostovky lze téměř jistě vyřešit jiným způsobem a ani požadavek na třetí kolej možná nemusí být dogma (přechodně do vybudování metra S by dálkové vlaky jezdily po zdvojkolejněném Branickém mostu, byť by míjely Smíchov)
![👉](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t51/1/16/1f449.png)
nadějné bylo vyjádření zástupce památkářů, že most určitě nebude bílý
![👉](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t51/1/16/1f449.png)
důležitá je znalost vývoje kauzy mostu, koluje řada mýtů, které znesnadňují vzájemnou domluvu aktérů.
Pokud jste neměli příležitost být na přednášce 5.1., doporučujeme si jako přípravu obrázky prohlédnout.