Propastný rozdíl mezi volebními proklamacemi koaličních stran o ochraně a rozvoji životního prostředí v Praze 5 a realitou skutečné činnosti výboru, který je poradním orgánem zastupitelstva nabyl za současného vedení výboru nepřehlédnutelných rozměrů.
Projednání některých materiálů se pravidelně odsouvá z jednoho zasedání na druhé až o několik měsíců. Příčinou je především neschopnost pana předsedy donutit vedení OSP k plnění zadaných úkolů a jeho celková nečinnost.
A tak se výbor plácá mezi odkládáním již dávno zadaných úkolů a margináliemi typu informace o správném způsobu sekání trávy. A mezi tím to tady hučí, Sekyra začíná stavět první část Smíchov city, o kus dál se připravuje dopravní terminál a sídliště Barrandov bobtná do volné krajiny. Korunu tomuto volnému pádu do nicoty nasadil pan předseda na posledním zasedání VŽP dne 8.10.2020, kdy navrhl stažení materiálu k projektu Singletrack Motol z jednání s odůvodněním, že neměl čas si jej přečíst. A členové výboru z koaličních stran tento návrh podpořili.
Materiál byl přesunut do různého, kde se k němu nakonec stejně vedla obšírná diskuse, ze které vyplynula jak rozpornost tohoto projektu, tak obecné nedostatky participativních projektů, které se začínají vymykat účelu, ke kterému byla participace určena.
Pan předseda Vejmelka obdržel Výbor životního prostředí jako trafiku a jako trafikant jej také vede. Chápu, že mu to takto stačí a vyhovuje. Bohužel však výboru již dávno začal ujíždět vlak ve věcech, které ovlivní životní prostředí Prahy 5 na další desítky let.
Josef Cuhra