- Zkapacitnění Barrandovského mostu míří do titulků před Radlickou radiálu
- Návrh úpravy vodorovného dopravního značení v ulici Pod stadiony a Podbělohorská
- Opravy chodníků na území MČ Praha 5
- P+R na příjezdech do Prahy 5
Zkapacitnění Barrandovského mostu míří do titulků před Radlickou radiálu
Dopravní koncepce staví zvýšení kapacity dopravního uzlu Barrandovského mostu před stavbu Radlické radiály:
„... v současné konfiguraci není možné napojit jakoukoliv další komunikaci do uzlu“. Avšak dosud to bylo u mnohých politiků a novinářů naopak. Teď se snad přístavba mostu zabydlí v titulcích více než radiála.
V pondělí 8. února na Výboru dopravy MČ Praha 5 jsme se dozvěděli dobrou zprávu o přípravě realizace stavby Radlické radiály (RR): klíčové sdělení bylo, že Fakulta dopravní ČVUT navrhuje technické řešení zkapacitnění uzlu. Jde o stejný tým, který přesvědčivě ukázal rozsah kolapsu pražské dopravy po otevření RR, pokud by byl realizován jen stávající projekt RR (viz např.
zde, nebo
video zde). Kdyby politici přestali manipulovat veřejností, že "Radiála spasí dopravu", vědouc, že RR sama o sobě je průšvih, tak to by byl průlom. Totiž právě zkapacitnění Barrandovského mostu patří co do významu před RR. Pozor! Nejde o současnou rekonstrukci Barrandovského mostu, ale o jeho doplnění, zejména o novou rampu ze Strakonické na Jižní spojku.
KDU-ČSL Praha 5 dlouhodobě usiluje o zlepšení projektu Radlické radiály a
zkapacitnění mostu patří spolu s úpravou jinonických křižovatek a řešení dopravy při uzavřeném tunelu RR mezi naše hlavní požadavky, viz např. zde.
Návrh úpravy vodorovného dopravního značení v ulici Pod stadiony a Podbělohorská
Magistrát vyšel vstříc návrhu Víta Šolle na realizaci parkování u svahu na široké ulici Pod Stadiony na Strahově. MČ Praha 5 navrhne i nakreslení „kapek“ pro bezpečnější přecházení ulice (přecházecí ostrůvky v této fázi navrhovat nelze, nyní jde jen o vodorovná dopravní značení. Kdo jezdí ulicí Pod Stadiony tak ví, že auta tu jezdí nezřídka přes 80 km/h. Ulice svádí k rychlé jízdě, zvažuje se proto vedle parkování i zakreslit ochranných cyklopruhů, které nijak nezužují prostor ulice a přitom psychologicky pomáhají dodržovat povolenou rychlost, tudíž i bezpečnost dopravy a parkování. Ochranné cyklopruhy by zde byly důležité spíše pro celkovou bezpečnost dopravy než pro cyklisty a neškodí.
Opravy chodníků na území MČ Praha 5
Po vzoru jiných městských částí i Praha 5 zavede vlastní jednoduché opravu chodníků. Snad se to osvědčí podobně jako v Praze 7.
P+R na příjezdech do Prahy 5
Magistrát po mnoha letech řečí začíná konečně něco dělat s P+R. Letos se má začít stavět u metra Nové Butovice P+R pro bezmála 500 aut (ulice Petržílkova). Připravuje se několik realistických P+R na Zličíně.