V podtextu zadání čtu snahu vyvolat kritiku dopravních opatření, které provádí magistrát. Zkusme se na problém podívat nezaujatě. Panuje lehce zneužitelný zmatek v pojmech. Na rozdíl od vyhrazených cyklopruhů, které mají většinou i červené podbarvení, v ochranných cyklopruzích se počítá s pojížděním jinými vozidly, které se nevejdou do přilehlého jízdního pruhu. To platí i pro sanitky nebo MHD, ani jim silnici nezužují.
Koncepci cyklotras začalo vytvářet vedení Prahy již na přelomu tisíciletí. Cyklopruhy jsou součástí dopravní koncepce pražské aglomerace, tzv. „Plánu udržitelné dopravy Prahy a okolí“, který vznikal především v letech 2015-2018. Magistrát tuto dopravní koncepci naplňuje. Cyklopruhy mají mít hlavně psychologický účinek. Řidič ví, že tu může očekávat cyklistu a cyklista ví, že řidič to ví. Jako vždy je problém skrytý v detailu. Ne vždy jsou značení provedená vhodně a je dobře na to upozorňovat, nikoli zpochybňovat koncepci en bloc.
Vidím-li parkoviště na dvoře radnice, kde stojí denně desítky aut a v koutě se stydí jedno kolo, nacházím na důvod neutěšeného stavu cyklodopravy, nejenom v Praze 5, jednu z možných odpovědí. Některé zprávy proti cyklopruhům plynou z nepochopení, většina je však součástí politického boje.
(Příspěvek předsedy zastupitelského klubu KDU-ČSL Josefa Cuhry do červnového vydání časopisu Pětka)