KDU.breadcrumbs.homeAktuálně INTERPELACE: Úklid nám. 14. října
Zpět

INTERPELACE: Úklid nám. 14. října

Přidáno 17. 9. 2019
Ilustrační foto
Náš zastupitel, pan Josef Cuhra, interpeluje pana místostarostu Slabého ve věci neuspokojivého stavu náměstí 14. října.
Vážený pane místostarosto,

obracím se na vás s interpelací ohledně úklidu na nám. 14. října, a okolí. 

Opakovaně nejsou v této oblasti pravidelně vysypávány koše na odpadky. Zejména během víkendu jejich kapacita nestačí a odpadky se pak povalují okolo a hyzdí veřejná prostranství.  Vítr je navíc rozfoukává v širokém okolí. Dle záznamů situace opakuje několik týdnů a možná i celé měsíce.

Vy sám dobře víte, že občané dlouhodobě upozorňují na nedostatky při úklidu. Před soutěží na zajištění úklidu a údržby zeleně na Praze 5 v roce 2017 jste prohlašoval, že původní smlouva byla sepsaná v neprospěch MČ Praha 5 a zajišťování víkendového úklidu bylo obtížně vymahatelné a dále, že nová smlouva přinese větší manévrovací prostor pro radnici a dojde k posílení kontroly realizovaných prací, přičemž se přijme nový pracovník, který se kontrolou bude permanentně zabývat.

Ani poté však celo-víkendový úklid nebyl odborem objednáván s argumentem, že je to finančně náročné a že by se musel víkendový provoz přesoutežit. Po vytrvalých urgencích v loňském roce, jste nakonec úklid o víkendech zajistil, a to v rámci stávající rámcové smlouvy.

Dle Vámi podané informace MČ P5 víkendový svoz nyní pravidelně objednává a platí. Kdo je tedy viníkem tohoto neutěšeného stavu? Centra, se kterou má radnice Prahy 5 podepsanou rámcovou smlouvu? Nebo MČ Prahy 5, která nedostatečně kontroluje realizaci prací?

Vzhledem ke skutečnosti, že k pochybením ohledně úklidu dochází opakovaně, mi dovolte požádat Vás o odpovědi na následující otázky.
 
  1. Považujete hromadící odpadky na nám.14.října v důsledku nevysypávání košů za problém?
  2. Objednává Odbor správy veřejných prostranství a zeleně pravidelné vysypávání košů také o víkendech? Kolikrát mají být vysypávány během jednoho víkendu? Kolik víkendů bylo v roce 2019 k dnešnímu dni realizováno a kolik z toho proplaceno?
  3. Kolik pracovníků MČ P5 a jak velkou část svého úvazku věnují výhradně kontrole zajišťování úklidu a údržby zeleně na území Prahy 5 a činnosti Centry?
  4. Probíhá kontrola také o víkendech?
  5. Bude společnost Centra pokutována, pokud se zjistí její pochybení?
  6. Jak zajistíte, aby se problém do budoucna neopakoval?
  7. V případě opakovaného provinění ze strany Centry, neuvažujete o předčasné rozvázání rámcové smlouvy z důvodu neplnění povinností a podezření z neoprávněné fakturace provedených prací?
Současný stav opravdu není pěkná vizitka pro radnice Prahy 5, ostuda je navíc umocněná blízkostí budovy radnice. Nebo snad i zde platí pořekadlo, že „pod svícnem je největší tma“?

 Pro ilustraci přikládám několik fotografií z poslední doby.

Předem děkuji za odpověď i za realizaci úklidu.
 S úctou
Josef Cuhra