Vážený pane místostarosto,
obracím se na vás s interpelací ohledně úklidu na nám. 14. října, a okolí.
Opakovaně nejsou v této oblasti pravidelně vysypávány koše na odpadky. Zejména během víkendu jejich kapacita nestačí a odpadky se pak povalují okolo a hyzdí veřejná prostranství. Vítr je navíc rozfoukává v širokém okolí. Dle záznamů situace opakuje několik týdnů a možná i celé měsíce.
Vy sám dobře víte, že občané dlouhodobě upozorňují na nedostatky při úklidu. Před soutěží na zajištění úklidu a údržby zeleně na Praze 5 v roce 2017 jste prohlašoval, že původní smlouva byla sepsaná v neprospěch MČ Praha 5 a zajišťování víkendového úklidu bylo obtížně vymahatelné a dále, že nová smlouva přinese větší manévrovací prostor pro radnici a dojde k posílení kontroly realizovaných prací, přičemž se přijme nový pracovník, který se kontrolou bude permanentně zabývat.
Ani poté však celo-víkendový úklid nebyl odborem objednáván s argumentem, že je to finančně náročné a že by se musel víkendový provoz přesoutežit. Po vytrvalých urgencích v loňském roce, jste nakonec úklid o víkendech zajistil, a to v rámci stávající rámcové smlouvy.
Dle Vámi podané informace MČ P5 víkendový svoz nyní pravidelně objednává a platí. Kdo je tedy viníkem tohoto neutěšeného stavu? Centra, se kterou má radnice Prahy 5 podepsanou rámcovou smlouvu? Nebo MČ Prahy 5, která nedostatečně kontroluje realizaci prací?
Vzhledem ke skutečnosti, že k pochybením ohledně úklidu dochází opakovaně, mi dovolte požádat Vás o odpovědi na následující otázky.
- Považujete hromadící odpadky na nám.14.října v důsledku nevysypávání košů za problém?
- Objednává Odbor správy veřejných prostranství a zeleně pravidelné vysypávání košů také o víkendech? Kolikrát mají být vysypávány během jednoho víkendu? Kolik víkendů bylo v roce 2019 k dnešnímu dni realizováno a kolik z toho proplaceno?
- Kolik pracovníků MČ P5 a jak velkou část svého úvazku věnují výhradně kontrole zajišťování úklidu a údržby zeleně na území Prahy 5 a činnosti Centry?
- Probíhá kontrola také o víkendech?
- Bude společnost Centra pokutována, pokud se zjistí její pochybení?
- Jak zajistíte, aby se problém do budoucna neopakoval?
- V případě opakovaného provinění ze strany Centry, neuvažujete o předčasné rozvázání rámcové smlouvy z důvodu neplnění povinností a podezření z neoprávněné fakturace provedených prací?
Současný stav opravdu není pěkná vizitka pro radnice Prahy 5, ostuda je navíc umocněná blízkostí budovy radnice. Nebo snad i zde platí pořekadlo, že „pod svícnem je největší tma“?
Pro ilustraci přikládám několik fotografií z poslední doby.
Předem děkuji za odpověď i za realizaci úklidu.
S úctou
Josef Cuhra