Zadání studie je více než 2 roky staré, je tedy dílem ještě předpřevratové radnice (viz info o otřesu radnice
zde) a ta nová ji dále rozvíjela. Je to vynikající příklad, kdy se podařilo společné dílo. Těžko by si někdo dovolil tvrdit, že se o studii zasloužil více než někdo jiný. Kéž by nadstranickost a týmová práce vítězily častěji. Zde se totiž podařilo prosadit a udržet zásadu vědomí společného cíle a participace občanů, totiž že studie nevznikala pokoutně na uzavřených jednáních, ale veřejnost do tvorby studie mohla aktivně zasahovat!
Těšíme se na vybudování lávky nad přemostěním mezi Strahovským tunelem a Mrázovkou. Původní most navrhli architekti z Fakulty architektury prof. Ing. arch. Arnošt Navrátil a Ing. arch. Petr Páv (nyní pracuje v ateliéru A32). Neměli tehdy snadnou situaci. Inženýři – projektanti dopravních staveb totiž navrhli přemostění, které se svým řešením a designem nehodilo do města. Byla to technická stavba typu dálničních mostů ve volné krajině. Když architekti vyhráli soutěž na architektonické řešení, bylo založení stavby mostu bylo již zrealizováno a nemohlo se změnit, statika navržena a architekti směli jen upravovat to, co bylo započato. Změnili průřez, tvar mostu, tvar pilířů a celé vystrojení včetně atypických stožárů osvětlení atd. Celkově se snažili most odlehčit, aby z pohledů přijíždějících shora po Plzeňské nebo od křižovatky Anděl nepůsobil těžkopádně.
Současný návrh lávky je od studia A69. Jejich dílo patří určitě mezi nejlepší studie, které na Praze 5 vznikly. Celou studii si můžete
prohlédnout na odkazu zde; některé obrázky jsou i v článcích na
iPetka.cz a v
Blesku.
Pavel Peterka,
člen Obvodního výboru KDU-ČSL Praha 5