KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Barrandovský most nemusí být noční můrou pro řidiče
Zpět

Barrandovský most nemusí být noční můrou pro řidiče

Přidáno 29. 11. 2021
Ilustrační foto
Bypass-sjezdu-Barrandovskeho-mostu-sance-pro-Radlickou-radialu2.pdfDoprava je bolavé místo Prahy a Prahy 5 zvlášť. Konečně sice má Praha dopravní koncepci (dokonce nepropracovanější a nejkomplexnější, jakou kdy měla!), vznikala v letech 2015-18 a akceptovaly ji všechny politické subjekty, ale lidé ji často ani neznají a politici ji někdy ohýbají podle svých megalomanských přání. Celkem rychlá a levná řešení přitom existují, nemusíme na ně čekat desítky let.
Platí to i o optimalizaci uzlu Barrandovský most, nejvytíženější silnici Prahy a ČR vůbec, kudy projede na 140 tisíc vozidel denně. Dopravní koncepce Prahy a okolí je nekompromisní: „V současné konfiguraci není možné napojit jakoukoliv další komunikaci do uzlu“. To je problém Radlické radiály. Vozy jedoucí z Barrandovské spojky musí na mostě brzdit, protože přes jejich pruh se proplétají auta ze Strakonické, směřující na Jižní spojku. To je důvod častých zácp a nehod. Geniální nápad dostal pomocí numerických dopravních modelů tým Petra Kumpošta z Fakulty dopravní ČVUT , který současnou skrumáž vozidel na mostě rozplétá pomocí nového připojení Strakonické na Jižní spojku.
 
Tento ideový návrh (viz obrázek na snímku č. 8 zde) zatím podle našich informací není finálně rozpracován. Návrh z dílny KDU-ČSL z roku 2020 (viz obrázek) by ho zjednodušil, místo nového mostu by stačila delší rampa, která by byla jakýmsi "obchvatem" sjezdu na Modřany a na centrum. Samozřejmě čím blíže k nájezdu ze Strakonické by rampa začínala, tím lépe, ale nejednalo by se o zcela nový most jako v případě návrhu Fakulty dopravní. Jednodušší by bylo také napojení na Jižní spojku a pro napojení na Modřanskou ulici by se využil již stávající sjezd.  Nicméně na naše dotazy projektantům i přímo odboru investic ohledně nové rampy jsme se ještě na jaře 2021 nedozvěděli nic konkrétního. Po optimalizaci Barrandovského mostu bude průplet na mostě zásadně jednodušší a bezpečnější jak pro auta z Barrandovské spojky, tak ze Strakonické. Cestou z Barrandova nás budou zdržovat zácpy o hodně míň, a to již před stavbou Radlické radiály.
 
Podobně v případě Městského okruhu nemusíme čekat půlstoletí na nové tunely nepředstavitelné ceny. Než se tunely postaví, můžeme mít plynulou dopravu s minimem zácp už na současném Městském okruhu. O tom ale zase někdy příště. Ti netrpěliví se mohou podívat na prezentaciUdělejme si jasněji v okruzích Prahyz představení dopravních priorit pražské KDU-ČSL dne 18.11.2021.
 

Aktualizace:

25.2.2022 Generel dopravy Prahy 5: shrnutí připomínek, aneb koncepce dopravy v Praze 5. Za KDU-ČSL připomínky podal Josef Cuhra. Dokument sestavil Pavel Peterka porovnáním s dopravní koncepcí Prahy a okolí (plán P+) a doplnil připomínkami spolků. 

18.9.2023 Pavel Peterka: Bypass sjezdu z Barrandovského mostu dává novou šanci Radlické radiále: "... Bypass sjezdu na Modřanskou totiž otevírá relativně levnou a hlavně rychlou cestu ke splnění cílů Radlické radiály ... Umožní propojit oba okruhy a současně ulevit doprovodnými opatřeními Barrandovu, Hlubočepům, Jinonicím, Radlicím, Smíchovu, Košířům, Motolu a Jihozápadnímu městu. Teprve nakonec, jako třešinka na dortu by se stavbou tunelu provedl finální krok, totiž slibované radikální snížení kapacity Barrandovské spojky a její převedení do tunelu RR."

3.4.2024 Pavel Peterka: Dopravní vynález od KDU-ČSL pomůže půlce Prahy, obrázky návrhů bypassu Barrandovského mostu od prvního návrhu 21.1.2019