Tento ideový návrh (
viz obrázek na snímku č. 8 zde) zatím podle našich informací není finálně rozpracován.
Návrh z dílny KDU-ČSL z roku 2020 (viz obrázek) by ho zjednodušil, místo nového mostu by stačila delší rampa, která by byla jakýmsi "obchvatem" sjezdu na Modřany a na centrum. Samozřejmě čím blíže k nájezdu ze Strakonické by rampa začínala, tím lépe, ale nejednalo by se o zcela nový most jako v případě návrhu Fakulty dopravní. Jednodušší by bylo také napojení na Jižní spojku a pro napojení na Modřanskou ulici by se využil již stávající sjezd. Nicméně na naše dotazy projektantům i přímo odboru investic ohledně nové rampy jsme se ještě na jaře 2021 nedozvěděli nic konkrétního. Po optimalizaci Barrandovského mostu bude průplet na mostě zásadně jednodušší a bezpečnější jak pro auta z Barrandovské spojky, tak ze Strakonické. Cestou z Barrandova nás budou zdržovat zácpy o hodně míň, a to již
před stavbou Radlické radiály.
Podobně v případě Městského okruhu nemusíme čekat půlstoletí na nové tunely nepředstavitelné ceny. Než se tunely postaví,
můžeme mít plynulou dopravu s minimem zácp už na současném Městském okruhu. O tom ale zase někdy příště. Ti netrpěliví se mohou podívat na prezentaci
„Udělejme si jasněji v okruzích Prahy“ z představení dopravních priorit pražské KDU-ČSL dne 18.11.2021.
Aktualizace:
25.2.2022 Generel dopravy Prahy 5: shrnutí připomínek, aneb koncepce dopravy v Praze 5. Za KDU-ČSL připomínky podal Josef Cuhra. Dokument sestavil Pavel Peterka porovnáním s dopravní koncepcí Prahy a okolí (plán P+) a doplnil připomínkami spolků.
18.9.2023 Pavel Peterka: Bypass sjezdu z Barrandovského mostu dává novou šanci Radlické radiále: "... Bypass sjezdu na Modřanskou totiž otevírá relativně levnou a hlavně rychlou cestu ke splnění cílů Radlické radiály ... Umožní propojit oba okruhy a současně ulevit doprovodnými opatřeními Barrandovu, Hlubočepům, Jinonicím, Radlicím, Smíchovu, Košířům, Motolu a Jihozápadnímu městu. Teprve nakonec, jako třešinka na dortu by se stavbou tunelu provedl finální krok, totiž slibované radikální snížení kapacity Barrandovské spojky a její převedení do tunelu RR."
3.4.2024 Pavel Peterka: Dopravní vynález od KDU-ČSL pomůže půlce Prahy, obrázky návrhů bypassu Barrandovského mostu od prvního návrhu 21.1.2019