Doprava je bolavé místo Prahy a Prahy 5 zvlášť. Konečně sice má Praha dopravní koncepci (dokonce nepropracovanější a nejkomplexnější, jakou kdy měla!), vznikala v letech 2015-18 a akceptovaly ji všechny politické subjekty, ale lidé ji často ani neznají a politici ji někdy ohýbají podle svých megalomanských přání. Celkem rychlá a levná řešení přitom existují, nemusíme na ně čekat desítky let.
Tento ideový návrh (
viz obrázek na snímku č. 8 zde) zatím podle našich informací není finálně rozpracován.
Návrh z dílny KDU-ČSL z roku 2020 (viz obrázek) by ho zjednodušil, místo nového mostu by stačila delší rampa, která by byla jakýmsi "obchvatem" sjezdu na Modřany a na centrum. Samozřejmě čím blíže k nájezdu ze Strakonické by rampa začínala, tím lépe, ale nejednalo by se o zcela nový most jako v případě návrhu Fakulty dopravní. Jednodušší by bylo také napojení na Jižní spojku a pro napojení na Modřanskou ulici by se využil již stávající sjezd. Nicméně na naše dotazy projektantům i přímo odboru investic ohledně nové rampy jsme se ještě na jaře 2021 nedozvěděli nic konkrétního. Po optimalizaci Barrandovského mostu bude průplet na mostě zásadně jednodušší a bezpečnější jak pro auta z Barrandovské spojky, tak ze Strakonické. Cestou z Barrandova nás budou zdržovat zácpy o hodně míň, a to již
před stavbou Radlické radiály.
Podobně v případě Městského okruhu nemusíme čekat půlstoletí na nové tunely nepředstavitelné ceny. Než se tunely postaví,
můžeme mít plynulou dopravu s minimem zácp už na současném Městském okruhu. O tom ale zase někdy příště. Ti netrpěliví se mohou podívat na prezentaci
„Udělejme si jasněji v okruzích Prahy“ z představení dopravních priorit pražské KDU-ČSL dne 18.11.2021.